JUST prichádza z prírody

Zaujímavosti o priamom predaji

Na priamy predaj je možné pozerať sa z mnohých uhlov pohľadu.

Dôležitou podmienkou pre úspešné zvládnutie takejto úlohy je schopnosť zrozumiteľne a ústretovo komunikovať, počúvať, mať dostatok vlastnej motivácie (keďže ste sami sebe pánom) a dôverovať ponúkaným produktom. Starostlivosť o vzťahy poradcov so zákazníkmi JUSTu , medzi poradcami navzájom alebo medzi poradcami a spoločnosťou JUST SLOVENSKO, prirodzene vedú k vzniku dobre fungujúcej komunity.

obrazok zaujimavosti .png

Spoločnosť JUST SLOVENSKO má vďaka dlhoročnému pôsobeniu na tuzemskom trhu s priamym predajom bohaté skúsenosti. Človek by v tejto dobe čakal, že vďaka telefónom a internetu potreba priameho kontaktu zoslabne, ale informáciami zahltení zákazníci sú radi, keď si môžu o produktoch osobne s niekým pohovoriť a v pokoji si prelistovať tlačený katalóg, v ktorom nie je potrebné kvôli obrázkom a informáciám preskočiť dve otravné reklamy.

Viete, že…?*
• 88 % ľudí aktívnych v priamom predaji sú ženy (v SR je to dokonca 94 %).
• Priemerný vek Slovákov pôsobiacich v priamom predaji je 45 rokov (v Európe 43).
• 78 % ľudí aktívnych v priamom predaji je spokojných so svojou prácou a výsledkami.
• 70 % predajcov v tejto oblasti súhlasí s tvrdením, že priamy predaj im pomohlo zlepšiť sebavedomie.

Kľúčové je osobné poradenstvo, ktoré zákazníkom okrem produktov poskytne tiež potrebné informácie. Časť zákazníkov logicky namieta, že v dobe internetu a obchodných centier nemajú čas, ani potrebu, si dohovárať stretnutie s poradcom. Moderná spoločnosť môže pokojne nakupovať kedykoľvek si spomenie a nechať si nákup doviesť až domov. Na druhej strane sú zákazníci, ktorým vyhovuje osobná komunikácia, neponáhľajú sa a produkty chcú dôkladne spoznať, pretože na trhu nenachádzajú „to pravé orechové". Práve títo sú ako stvorení pre priamy predaj.

S novou generáciou ľudí vo veku 21 až 35 rokov prichádza obľuba práce z domu – tzv. home office. V priamom predaji bežná vec. V klasickom zamestnaneckom pomere má práca z domu punc benefitu, spája sa s otázkami dôvery, pracovnej morálky a závislosti na technickom vybavení. Nie každý je schopný pracovať z domu aj keď pre mnoho ľudí je to lákavá predstava. Medzi najčastejšie problémy práce z domu patrí obvykle prítomnosť ostatných členov rodiny, ktorí rozptyľujú (typicky malé deti), nekvalitné internetové pripojenie domácnosti, alebo vlastná neschopnosť vstať včas, začať pracovať a neskĺznuť k prokrastinácii vo forme domácich prác a surfovaniu na internete.
Ľudia pôsobiaci v priamom predaji stoja síce na vlastných nohách, ale so zamestnancami pracujúcimi z domu majú veľa spoločného. Často si vybudujú svoju domácu kanceláriu, narážajú na rovnaké nástrahy, ktoré sme popísali vyššie. Sú pánmi vlastného času, ale pretože nad nimi nestojí žiadna autorita (teda nadriadený), musia dobre zvážiť, či majú tú správnu povahu na samostatné pôsobenie.

obrazok zaujimavosti 2.png

Spoločnosť JUST SLOVENSKO je svojim poradcom partnerom. Vzťah medzi ňou a jej poradcami je založený na ústretovosti, ochote učiť sa, na obojstrannej spokojnej spolupráci a poskytovaní príležitostí. Celý rad Odborných poradcov denno-denne dokazuje, že veľmi dobre chápe, čo obnáša práca v priamom predaji. Niektorí ľudia to majú doslova v krvi - poriadok, schopnosť prebrať si priority, odložiť úlohy z hlavy do diára, na lepiaci papierik alebo do online poznámok, schopnosť dodržať termíny a sľuby, odolnosť a obratnosť v komunikácii. Iní sa k tomu prepracovávajú buď metódou pokus-omyl, alebo im možno pomôže ostrieľaný kolega. Nikdy nie je neskoro načítať si podrobnosti o pojmoch, ako sú "time management", "prokrastinácia", "asertivita" alebo napríklad "to do list".

Z prieskumu agentúry Ipsos v období 2/2018 – 4/2018 v 11 európskych krajinách vyplýva, že z celkových 30 127 európskych predstaviteľov priameho predaja ich bolo 1 874 práve zo Slovenska. V októbri 2018 tak svetlo sveta uzreli celkové európske aj čiastkové slovenské výsledky prieskumu.

Je vcelku logické, že akonáhle so zákazníkom už nadviažeme vzťah, tým skôr mu občas zaklopeme doma na dvere alebo zavoláme a opýtame sa, ako sa má a aké produkty by si chcel dokúpiť. Pri oboch týchto metódach sa vnímanie spoľahlivosti zvýšilo o 3 %.

obrazok zaujimavosti 3.png

Čo sa týka sociálnych sietí, webových stránok a blogov, patríme medzi európskych pesimistov. Hoci takýto záver môže znieť negatívne, vlastne je všetko v poriadku. Spoločnosť JUST SLOVENSKO v súlade s tým motivuje poradcov k účasti na školeniach, na organizovanie Párty a poskytuje im bohatú podporu v podobe tlačovín. Jednoznačne je tak kladený dôraz na osobný kontakt a zdieľanie informácií. Aktuálnym trendom v komunikácii sa však rozhodne spoločnosť nebráni, chce sa priblížiť nastupujúcej generácii poradcov. Aj preto oblasť sociálnych sietí zapracovala do aktualizovaného znenia Etického kódexu a prezentačného manuálu JUST SLOVENSKO, ktorý je záväzný pre všetkých Odborných poradcov..

*Zdroje: web www.directsellingis.eu, prieskum agentúry Ipsos v 11 europskych krajinách vrátane SR pre Nadnárodnú asociáciu priameho predaja (Seldia)